Tip na knížku: Alena Mornštajnová - Slepá mapa


Nakladatelství Host je pro mě tak trochu zárukou kvality a po této knize jsem šáhla pouze z důvodů, že vyšla právě v tomto nakladatelství. Recenze na internetu nebyly stoprocentně pozitivní, ale i tak jsem se do knihy pustila. Rozhodně jsem nebyla zklamaná. Kniha popisuje osudy rodiny pocházející z českého pohraničí během 20.století, kterou zasáhnou obě dvě světové války, odsuny, zabavování majetku, život v komunismu a také život v demokracii. Jde vlastně o takovou rodinnou ságu během jednoho století v české kotlině a řekla bych, že o náhody v ní není nouze. To na mě působilo docela rušivě, že těch událostí a náhod je v románu až moc, rodině se v podstatě nic nevyhnulo. Samozřejmě to má pak vliv na plynutí románu, protože autorka hodně odbočuje od hlavní dějové linky, hlavně aby se do románu všechno vešlo. Ději také chybí tah na branku, jakési vyvrcholení, ale i tak můžu s klidem knihy doporučit. Je čtivě napsaná, ze začátku jsem se v postavách docela ztrácela (téměř všechny začínají na A). Je mi líto, že autorka nezasadila děj do skutečných míst a čtenář si může pouze domýšlet, kde se asi děj odehrává, a pravděpodobně na to navazuje i název knihy.

Komentáře

Oblíbené příspěvky