Těstoviny s ricottou a sicilským pestem



Protože se mi podařilo koupit čerstvou ricottu v mlékárně v Červeném kameni, tak jsem hledala nějaký rychlý a jednoduchý recept, protože s ní zatím nemám žádné zkušenosti. Nakonec jsem našla jeden na www.apetitonline.cz, mírně jsem si jej upravila a musím říct je to vynikající, taková esence zimní Itálie (jakože naložené italské dobroty). Takže:

250 gr ricotty
těstoviny
olivový olej
3 stroužky česneku
hrst zelených oliv
lžíce naložených kapar
4 sušená rajčata v oleji
2 lžíce strouhaného parmazánu
bazalka (nejlépe čerstvá)
2 lžíce rajčatového protlaku
chilli

Na 4 lžících oleje jsem osmažila česnek nakrájený na plátky a špetku chilli koření. Pozor česnek se rád pálí, takže opravdu jen do zlatova. Pak přidáme olivy, rajčata nakrájené na větší kousky, kapary a protlak a ještě lehce prohřejeme a promícháme.
Do mixéru dáme ricottu a přidáme směs z pánve, hrst bazalkových lístků a parmezán a promixujeme.
Tuto směs promícháme s uvařenými těstovinami (nejlépe linguine). Co se týče solení, záleží na slanosti rajčat a kapar. Já jsem nepřisolovala.

Nevypadá to sice nějak reprezentativně, takže fotku jídla nepřidám, ale chutí to skvělě.



A přidávám fotku ze Sicilíe, když už je to to "sicilské pesto", takže se můžete aspoň imaginárně ohřát :)

zdroj: www.panoramio.com



Komentáře

Oblíbené příspěvky