Průvodce po hradech a zámcích pro děti a ještě k tomu s pastelkami

Kolem průvodců pro děti, které vydává nakladatelství Hranostaj ve spolupráci s Českým památkovým ústavem jsem chodila už dlouho. Jde o průvodce s pastelkami, které si můžete koupit více než na 50 místech v české republice - každý hrad nebo zámek má svoji vlastní publikaci.
Teď o víkendu jsem se konečně na hradu Pernštejnu konečně odhodlala ke koupi :) Děti už jsou totiž konečně ve věku, že nemáte pocit, že všechno zničí hned v autě po cestě domů (tak dopadl pouze druhý suvenýr - rytíř, kterému upadla asi po hodině hlava, naštěstí naše mládě přistoupilo na hru bezhlavého rytíře, takže jedeme dál...).




S průvodce jsem fakt nadšená. Vymalovávací část je poměrně malá, vždy jen část obrázků, kde to dává smysl (děti vymalovávají většinou postavy, zvířata, erby). Moc se mi líbí grafické zpracování tohoto průvodce. Zaujaly i našeho čtyřleťáka, na přední stranu si můžete nalepit vstupenku, udělat pár poznámek a dát razítko. Obsah je zaměřen přesně na ty místa a zajímavosti, které děti zaujaly i při prohlídce hradu. Jsou tam i pověsti, které se ke hradu vážou.
Hlavně je důležité koupit už na začátku prohlídky hradu a přímo na místě s daným průvodcem pracovat. Od mapy až po hledačky předmětů podle seznamu. Takto nějak by podle mě vypadat takový průvodce. Moc doporučuji, za 55,- Kč (cena na hradě Pernštejnu) jsme domů lepší suvenýr dovézt nemohli.

Více o této edici si můžete přečíst na jejich webu: http://www.pamatkyprodeti.cz/ , najdete tam taky seznam míst, kde si můžete průvodce koupit.




Komentáře

Oblíbené příspěvky