Tip na knížku: Evžen Boček - Poslední aristokratka

Českých humoristických románů příliš mnoho nevychází a už proto byste si měli tuto knížku přečíst.




Od autora jsem již četla Deník kastelána, který vydal pod pseudonymem Jan Bittner, a ta se mi hodně líbila. Aristokratku jsem dostala jako dárek, ale asi bych si ji i koupila. Děj je v celku prostý. Popisuje formou deníku pocity mladé šlechtičny z emigrantské rodiny, které je v rámci restituce vrácen zámek spolu s jeho obyvateli (kastelánem, zahradníkem a kuchařkou), především střet jejich představ z realitou.

Trochu mi vadilo, že vypravěčka zde jen glosuje události na zámku, není zde vůbec charakterizováno a o jejích pocitech se nedovíme vůbec nic.

Na můj vkus autor moc tlačí na pilu a snaží se dostat vtip do každé situace za každou cenu. To je podle mě na škodu, humor je pak někdy moc prvoplánový a vyvolává místo smíchu zvednuté obočí. Každopádně jsou zde i pasáže, kdy se opravdu smějete nahlas. A to se mi u knížky dlouho nestalo, natož u české. Takže doporučuju, hlavně jako odpočinkovou záležitost, nejlépe na dovolenou, rozhodně nečekejte žádnou Hochliteratur.

Komentáře

Oblíbené příspěvky