Okolí Brna #5 Mohyla míru

Znáte takový ten pocit, kdy jedete kolem něčeho, kde jste byli naposledy na druhém stupni ZŠ, a byla to fakt nuda. Řeknete si, že si aspoň dáte zmrzlinu, necháte se přemluvit k prohlídce expozice a pak se nestačíte divit?


Tak něco takového jsem zažila tento víkend v Mohyle míru. Opravdu jsme jeli jen náhodou kolem a mě by v životě nenapadlo tam cíleně jet. Za prvé mě obecně války, vojáci a bitvy moc neberou, za druhé jsem si z exkurze na základce pamatovala pouze zvláštní akustiku z kaple v Mohyle.
O to větší ale bylo moje překvapení z parádní multimediální moderně pojaté expozici o bitvě u Slavkova. Je to opravdu nádherně zpracované, nenápadná budova skrývá moderní výstavu, která zaujala i naši tříletou (!) holčičku.


První část je trošičku nudnější, ale jakmile projdete vojenským stanem do první temné místnosti, zhasne se a vy posloucháte rozhovor vojáků, to vše v tísnivé atmosféře čekání na bitvu vyčarované zatemněním, praskáním ohně a světelnými efekty. Pokračujete do místnosti, kde jsou vystavené uniformy, nálezy z bitvy jsou ukryté v podlaze, vše zajímavě a poutavě pojaté.


Potom následuje téměř divadelní představení o vyjednávání a následuje nádherný prostor o dílech, které bitva ovlivnila. Vše v nádherné moderní architektuře.
Určitě si zajeďte, klidně i s dětmi.
Potom jsme si dali procházku kolem kaple, nádherné výhledy na krajinu přímo volají po pikniku. Příště si určitě bereme.



Více informací najdete na webovkách: http://mohylamiru.muzeumbrnenska.cz/
http://mohylamiru.muzeumbrnenska.cz/

Komentáře

Oblíbené příspěvky